PRVI STARTUP IZZIV - BRDA (18. - 20.3.2022)

V nedeljo smo v Brdih zaključili intenzivni tridnevni startup izziv. Svojo idejo je skozi delavnice razvijalo 15 mladih (študentje, dijaki). S pomočjo izkušenih mentorjev, so udeleženci svoje ideje razvili v delujoč poslovi model, pripravljen za vstop na trg. Ukvarjali so se z izzivi, s katerimi se srečujejo pri življenju v Brdih, nekateri pa se poizkusili tudi v aplikacijah in tehnoloških rešitvah. Dogodek je organiziral Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda v sodelovanju s Primorskim tehnološkim parkom iz Vrtojbe.
Startup izziv se je v Brdih odvijal prvič. Gre za zanimiv primer sodelovanja med visokotehnološkim podjetništvom in mladimi, ki ustvarjajo na podeželju in želijo tu razvijati svoje ideje. Mentorji so izkušeni podjetniki iz GoStartup inkubatorja v Primorskem tehnološkem parku, udeleženci pa ambiciozni mladi iz Brd in širše goriške regije, ki že imajo izkušnje na področju turizma, kmetijstva, trajnostnega razvoja ali pa jih te teme zanimajo.
Delo je potekalo na način, kot se izvajajo najuspešnejši podjetniški inkubatorji v svetu. Mladi predpostavke o svojih idejah testirajo pri potencialnih kupcih. S pridobljenim znanjem in povratnimi informacijami izdelajo prototipe in svoje delo tudi javno predstavijo v obliki »pitcha« - petminutne predstavitve pred podjetniško komisijo. Proces je zelo intenziven - za rezultate, ki jih mladi med Startup izzivom dosežejo v treh dneh, podjetja pogosto potrebujejo več tednov.
Startup izziv je vodila Urša Žorž, izkušena organizatorka dogodkov in izobraževanj, predavateljica in mentorica. O marketinških temah je predaval ustanovitelj startupa gina's Woofs, Matjaž Kljajić, o financah in podjetniškem pitchu pa Uroš Rojc iz podjetja Muvi Media. Poleg tega sta svoje mentorstvo ponudili tudi briški podjetnici Tajda Marinič iz Alias Plus in Mojca Strehar Filač, vodja marketinga pri podjetju Led Luks.
V okviru startup izziva so se mladi v soboto, 19. 3. udeležili tudi dogodka Zapelji se na svojo pot, na katerem je Jakob Bizjak, Mladi vinar leta 2021, z bratom Gregorjem predstavil svojo podjetniško pot, medgeneracijsko sodelovanje v družinskem podjetništvu in perspektive mladih na podeželju. Aktivnost je bila izvedena v okviru projekt LAS v objemu sonca.
ZMAGOVALEC IZZIVA
Kot zaključno dejanje, so vsi mladi udeleženci s svojimi idejami poskušali prepričati komisijo, v kateri sta sodelovala izkušena podjetnika iz Brd, Jernej Rehar (Business Solutions) in Tomaž Jug (Editor) ter Tanja Kožuh, direktorica Primorskega tehnološkega parka. Zmagovalec prvega startup izziva v Brdih je postal dijak Manuel Alberto Montes. Komisijo je prepričal z dodelano idejo na področju športa. Gre za inovacijo, saj bi Manuel rad razvijal avtomate za proteinske napitke. Proteinski shake avtomati bi lahko bili v ponudbi fitnes in rekreacijskih centrov, kot tudi na dostopnih mestih po terenu. Glede na to, da so Brda priljubljena kolesarska in pohodniška destinacija, bi po premagovanju briških višinskih izzivov, regeneracijski napitek, obogaten z sočnim sadjem, bil odlična »češnjica« ob zaključku športnega podviga«, je povedal zmagovalec, ki je kot nagrado prejel bon v vrednosti 500 € za nakup pametnega telefona. Nagrado sta omogočila Občina Brda in Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda.
Drugo uvrščeni Anej Jazbec je predstavil projekt »Permacamp - oaza sredi Brd«. Študent agronomije na posestvu starih staršev v Dolnjem Cerovem načrtuje postavitev turističnega kampa v permakulturnem sadovnjaku. Ponujal bi tudi s tem povezane izobraževalne vsebine. V mestnih središčih doma in v tujini obstaja veliko povpraševanje po takšnih doživetjih. Tretjeuvrščeni Boštjan Tišma pa je prepričal z inovativnim načinom ohranjanja in trženja briške kulturne dediščine, natančneje predmetov, kot sta »možnar« in »ierta«. Skozi delavnice preteklega vikenda je vsekakor pridobil znanja in nasvete, kako svojo idejo razširiti in se podjetniško podati na trg.
Direktorica Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda, Tina Novak Samec je prepričana, da Brda potrebujejo ambiciozne in inovativne mlade, zaradi česar v ZTKMŠ veliko pozornosti posvečajo prav njim: »Mladi v Brdih vidijo okolje v katerem bi radi bivali, mi pa bi jim radi pokazali, da obstaja tudi potencial za razvoj podjetniških idej v tesni povezavi s primarnima gospodarskima panogama, torej kmetijstvom in turizmom. Tu mislim na nadgradnjo obstoječe pridelave, proizvodnje, ponudbe in storitev. Verjamem, da se bo s kreativnim pristopom in neprekinjenim delom z mladimi v prihodnje razvila marsikatera ideja, katero bodo mladi lahko v Brdih tudi realizirali. V tem vikendu smo uspeli prepričati 15 mladih, kar je dober začetek, saj do sedaj z dijaki in študenti nismo imeli toliko izkušenj kot z osnovnošolskimi otroci. Glede na pozitivne odzive glede pridobljenega znanja bomo podobna izobraževanja podpirali in organizirali tudi v bodoče.«
Dogodek je bil za vse udeležence brezplačen, izvedbo pa je omogočal Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda.
Foto: Rok Peric