Skoči na vsebino
Domov

Minister Han v Brdih: »Brda so brand, ki ga je ustvarila lokalna skupnost.«

delovno srečanje gospodarskega ministra Matjaža Hana in župana Občine Brda Franca Mužiča
12.11.2025 / Javne objave, Za občane

V sklopu obiska Vlade Republike Slovenije v goriški regiji se je v Brdih odvilo srečanje ministra za gospodarstvo, turizem in šport Matjaža Hana z županom Občine Brda Francem Mužičem. Občina Brda je izpostavila kadrovsko problematiko v turističnem sektorju, težave z zakonodajo na področju bazenov pri nastanitvenih ponudnikih in uvedbo participacije zasebnega sektorja.

Za omizjem z gospodarskim ministrom so poleg briškega župana sedeli še podžupan Jurij Špacal, občinska svetnica Nadja Šfiligoj, direktorica občinske uprave Anita Manfreda in direktorica Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda Tina Novak Samec.

»Ponosen sem na razvoj Brd. Turizem je poleg kmetijstva ključna dejavnost. Občina Brda so postala zanimiva za pomembne investitorje, kar je plod 30-letnega dela na področju razvoja občine,« je uvodoma izpostavil župan Mužič. Direktorica občinske uprave Manfreda je dodatno pojasnila, da briška občina gospodarno ravna z občinskim proračunom, ki ga plemeniti s sofinanciranji investicij s strani sredstev države in Evropske unije. Te pomembno vplivajo na razvoj investicij pravnih in fizičnih oseb, ki nadalje generirajo razvoj v občini.

»Sledimo državni strategiji na področju turizma, to je butično, zeleno z ustvarjanjem dodane vrednosti. Uspešni smo na področju črpanja sofinanciranj. Na ta način bogatimo vsebine v Gradu Dobrovo in Vili Vipolže, delamo na razvoju novih doživetij ter promociji, ustvarjamo pa tudi čezmejne vsebine. Smo čezmejna regija in prav čezmejnost je naš adut,« pa je poudarila direktorica destinacijskega zavoda Novak Samec, ki je predstavila tudi rezultate destinacije na področju nočitev. Kljub močni konkurenci doma in čez mejo destinacija v letošnjih prvih desetih mesecih beleži 18 odstotno rast v primerjavi z istim obdobjem lani, kar potrjuje, da se je destinacija uveljavila kot dežela pristnih in personaliziranih doživetij – kar tudi iščejo novodobni turisti.

Novak Samec je izpostavila tudi pobude s strani destinacije in briških ponudnikov:

  • Na področju zaposlovanja nujnost fleksibilne oblike zakonitega zaposlovanja za sezonsko delo in zaposlovanje upokojencev.
  • Upoštevanje specifičnosti malih gospodarskih subjektov v turizmu na področju bazenskih kompleksov.
  • Uvedbo sheme na nivoju države, ki bi obravnavala vpetost slehernega zasebnega subjekta (od gostincev, prenočitvenih ponudnikov, vinarjev, sadjarjev itd. na eni strani, ter vseh ostalih, ki posredno uživajo finančni vpliv turistično razvitih regij), na podlagi katere bi država določila kriterije za zaračunavanje finančne pristojbine na letni ravni.

Gospodarski minister Han je izkazal zanimanje za izpostavljene pobude in obljubil preučitev. Primere participacije zasebnega sektorja najdemo že v francoskih, italijanskih in avstrijskih destinacijah. Olajšanje sezonskega zaposlovanja upokojencev se tudi predstavlja kot dobra rešitev trenutnemu pomanjkanju kadra. »Brda so brand, ki ga je ustvarila lokalna skupnost. Sedaj je nastopil čas nadgrajevanja razvoja briškega turizma,« je poudaril in pohvalil 30-letni razvoj briške destinacije.

Minister si je v sklopu delovnega srečanja ogledal tudi sodobno urejeno vinsko klet Ferdinand Matjaža in Jasmine Četrtič v Gonjačah, ki poleg v Sloveniji vina prodaja tudi v številnih tujih državah širom sveta, med drugim v Združenih državah Amerike in Kanadi. Že vrsto let z vinsko kletjo Gradis'ciutta iz zamejskih Jazbin tudi soustvarjajo zgodbo čezmejnega vina Sinefinis.

 

Foto: Marjan Feri