ZD Nova Gorica obvešča: Do zdravnika prej preko ePosveta kot po telefonu

datum: 08.12.2021

kategorija: Obvestila

Trenutna situacija nas vse obremenjuje in nam otežuje vsakdan. Kot je lahko pričakovati, so ambulante osebnih zdravnikov našega Zdravstvenega doma Nova Gorica v tem izrednem stanju izjemno obremenjene. Zavedamo se, da je vsak klic pacienta izredno pomemben in naši zaposleni se resnično trudijo, da bi vsakomur odgovorili, a včasih je to praktično nemogoče in za kar se v tem trenutku opravičujemo.
Posamezna ambulanta znotraj svojega 6,5 urnega ordinacijskega časa namreč prejme več kot 1000 telefonskih klicev – telefon praktično zvoni neprestano. Kaj so razlogi, da se v tem obdobju pogosto zgodi, da so telefonske linije nenehno zasedene ali zvonijo v prazno?

 

  • Zaradi dodatnih delovišč (v covid ambulantah in na cepljenju) ter premestitev zdravnikov nanje, so vsak dan tri ambulante osebnih zdravnikov zaprte. To pomeni, da so ambulante, ki jih nadomeščajo dvakratno obremenjene.
  • Zaradi velikega števila covidnih bolnikov (zanje je potrebno urejati diagnostiko, jih naročati na testiranje, dnevno telefonsko spremljati zdravstveno stanje in urejati bolniške odsotnosti) se je število telefonskih klicev v ambulante skoraj potrojilo.
  • Zaradi preprečevanja stikov v čakalnicah, pacienti ne morejo več prosto prehajati do ambulant za sporočanje svojih potreb (naročila receptov, napotnic, terminov za pregled) kot poprej. Vsa ta komunikacija se je sedaj premaknila na telefonsko in elektronsko komunikacijo.
  • V ambulantah osebnih zdravnikov je samo ena medicinska sestra, ki ob svojem rednem strokovnem delu, ki ga je potrebno opraviti v ambulanti (preveze ran, nastavljanje infuzij, aplikacija terapije, opravljanje diagnostičnih testov…) sprejema tudi vse telefone, triažira prispela naročila, itd.
  • Večina ambulant ima opredeljenih več pacientov, kot narekujejo strokovni normativi, zato je frekvenca klicev in obravnav pacientov izredno visoka.

 Razlogi za zasedenost telefonskih linij ambulant so torej večplastni in poskušamo jih reševati na ravni zavoda, vendar brez sistemskih ukrepov na državni ravni ne moramo zagotavljati bistveno boljše telefonske dosegljivosti. Prizadevamo si, da bi se skladno z dejanskimi potrebami zdravstvenim domovom omogočilo, da bi zaposlili dodaten kader, ki bi bil namenjen prav komunikaciji po telefonu. Tako bi uporabniki naših storitev lažje vzpostavili stik z ambulantami osebnih zdravnikov. A tam še nismo.

Prav zaradi tega predlagamo, da se ljudje v večji meri poslužujejo komunikacije preko elektronske pošte oz. spletne strani Gospodar zdravja.

Gospodar zdravja vam omogoča najboljši pregled in nadzor nad vašimi zdravstvenimi podatki in dokumenti ter hkrati omogoča neposreden kontakt z ambulanto vašega osebnega zdravnika preko ePosveta. Klasična elektronska pošta ne zagotavlja ustrezne varnosti za prenos izvidov in drugih zdravstvenih podatkov. ePosvet, ki se ga opravi znotraj Gospodarja zdravja pa je funkcionalnost, ki omogoča varno izmenjavo izvidov, drugih dokumentov in sporočil med vami in vašim zdravnikom. Podatki so med prenosom šifrirani in zato popolnoma varni. Z ePosvetom boste do zdravstvenega nasveta tako prišli hitreje, kot če bi čakali na prosto telefonsko linijo. Predlagamo, da so sporočila kratka, in jasna. V njih lahko naročite določene listine (recepte, napotnice, bolniški stalež, medicinske pripomočke), posredujete izvide ali izrazite željo po kontaktu z ambulanto, vzdržite pa se dolgega opisovanja simptomov.

Prijava v aplikacijo Gospodar zdravja je brezplačna, za dostop do nje potrebujete zgolj dostop do interneta in elektronsko napravo (pametni telefon, računalnik, ali tablični računalnik). . Obiščite spletno stran Gospodarja zdravja (www.gospodar-zdravja.si) ter izvedite registracijo s klikom na gumb »Brezplačna registracija« in sledite navodilom. Z registracijo pridobite vaš osebni varni profil v Gospodarju zdravja, preko katerega boste lahko e-sodelovali z ambulantami.

 

Zdravstveni dom Nova Gorica

 



<<nazaj