Odgovor Občine Brda na odziv javnosti o projektu degustacijske točke ob Gradu Dobrovo

datum: 10.09.2018

kategorija: Obvestila

Na osnovi objav v medijih in spletnih omrežjih ter navedbi nepravilnih informacij objavljamo dodatna pojasnila o projektu degustacijske točke ob Gradu Dobrovo.

Dne 8. 9. 2018 je bil v Primorskih novicah objavljen članek Mitje Marussiga »Po Marezigah bi vinsko fontano tudi v Brdih«, 10. 9. 2018 je bil na podobno temo objavljen tudi zapis v Svet24 z naslovom »Pip'ca na sredi Brd!? Lepo prosim, proč s tem kičem!«. Ravno slednji je v javnosti sprožil val komentarjev zasnovanih na zapisu z nepreverjenimi podatki briškega vinarja Stojana Ščurka.

Naj najprej pojasnimo, da je občina Brda točko o idejni zasnovi vinske fontane oziroma degustacijske točke briških vin na Gradu Dobrovo uvrstila na dnevni red 33. redne seje Občinskega sveta občine Brda, ki bo jutri 11. 9. 2018. Idejo o degustacijski točki na Dobrovem je podjetje Etra d.o.o. občinskemu Zavodu za turizem, kulturo, mladino in šport Brda predstavilo že v januarju letošnjega leta, Zavod je v pomladnih mesecih zamisel skupaj s predstavniki podjetja prenesel še občinski upravi, Občinski svet pa bo z idejnim projektom, kot smo že omenili, seznanjen na jutrišnji seji. Naj poudarimo, da smo, kot vse druge večje projekte tudi idejno zasnovo degustacijske točke izpeljali po ustaljenih postopkih, pri tem pa velja tudi izpostaviti, da občina Brda s tem idejnim projektom ni imela nikakršnih stroškov.

V spletnih omrežjih je zaokrožilo veliko nepreverjenih informacij. Najprej moramo zavreči očitek o populizmu. »Očitan mi je bil populizem. Dovolim si poudariti, da populizem zganjajo ravno tisti, ki so širili na spletnih omrežjih nepreverjene informacije,« sporoča župan Franc Mužič. Župan je v izjavah za medije izpostavil, da »gre za idejni projekt, o katerem se bomo še pogovarjali. Preteklo bo še kar nekaj vina, preden in ČE SPLOH BO ideja uresničena. V torek bodo svoje povedali občinski svetniki.«

Ravno tako gre za napačni informaciji, da si je občina Brda že zagotovila denar za idejni projekt degustacijske točke in da je »občina nad idejo vzhičena in je že začela aktivnosti za pridobitev vinskega samopostrežnega degustacijskega mesta« (Svet24, 10. 9. 2018). Občina Brda ima zagotovljen denar za zasteklitev paviljona. Izdelan ima tudi program vsebin, ki vključujejo promocijo briških pridelkov in izdelkov, in za katera je prejela evropska sredstva v okviru LAS. Posredno je to tudi odgovor na komentar g. Stojana Ščurka, da »občina Brda sredstva, ki bi jih namenila za ta kič, nameni za postavitev skupnih kvalitetnih predstavitvenih prostorov – izdelkov, pridelkov, turistične ponudbe in Vinoteke vseh Briških vinarjev in vinogradnikov«. Občina Brda že od ustanovitve občine leta 1994 sledi potrebam primarne gospodarske dejavnosti v občini, torej kmetijstvu: v prvi vrsti vinogradništvu in vinarstvu, sadjarstvu ter oljkarstvu. V namen promocije občine, od katere imajo korist vsi poslovni in fizični subjekti v občini, letno nameni znatno vsoto denarja. Podprla je delovanje Turistično informacijskega centra, uveljavljanje blagovne znamke Brda dežela opojnih trenutkov, Konzorcija Brda, ustanovitev in delovanje občinskega Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda in nenazadnje podpira promocije po različnih sejmih znotraj in izven EU. Samo za aktivnosti Konzorcija Brda in največjih promocijskih dogodkov, ki zadevajo vinarstvo, letno nameni skoraj 80.000 evrov (Masterclass, Vinitaly, Odprte kleti, Brda & Vino, Martinovanje, Praznik rebule in oljčnega olja, …). Ni dvoma, da so usmeritve občine Brda in občinskega ZTKMŠ Brda jasne: postaviti briško deželo med butične turistične destinacije.

Usmeritev utrjujemo tudi z zanimivimi in visokokakovostnimi dogodki. Eden takih je gotovo pravkar zaključen 3. Masterclass »Brda, home of rebula«: dva sta bila izpeljana v Vili Vipolže (lansko in letošnjo jesen), en na prestižnem vinskem sejmu Vinitaly v Veroni. Gre za unikaten vinski dogodek v Sloveniji, organiziran na izredno visokem nivoju in ki sega v svetovne medijske vrhove. Letošnjega Masterclassa se je udeležilo 32 novinarjev iz najuglednejših svetovnih vinskih revij, prvi odzivi v svetovnih vinskih medijih so bili objavljeni že takoj po dogodku. Pri tem velja poudariti dvoje: da je bil prestižni in visokokvalitetni dogodek organiziran v prenovljeni Vili Vipolže, katere naloga je tudi nuditi prostor promocijskim dogodkom tako Brd kot celotne Slovenije. Masterclass je bil gotovo eden takih. Kot drugo moramo še izpostaviti, da je Masterclass, za katerega je pobudo dalo 9 vinarjev iz slovenske strani in 4 iz italijanske strani Brd tehnično in organizacijsko izpeljal občinski ZTKMŠ Brda skupaj s sodelujočimi vinarji. V primeru najetja zunanje agencije za organizacijo tovrstnega dogodka, bi vinarji zanj odšteli veliko večjo vsoto.

V Brdih trenutno delujeta dve vinoteki, kjer je mogoče poskusiti vzorce vin več briških vinarjev: v Grediču in v Vili Vipolže. Ravno v slednji je prisotnih več kot 40 različnih briških vinarjev. »Lahko se zgledujemo po naših zahodnih sosedih. Ocenjujemo, da bi lahko v Brdih poslovalo tudi do 6 vinotek razpršenih po celotnem območju Brd, vendar bodo morali v ta namen rokave zavihati in aktivno sodelovati, poleg občine, predvsem vinarji. Pogrešam namreč več konstruktivne energije, zamisli in dejanj z njihove strani,« zaključuje župan.

 

Opomba: podrobne informacije o degustacijski točki so na voljo v gradivu 33. redne seje Občinskega sveta, in sicer na povezavi.



<<nazaj