Pojasnila Občine Brda ob navedbah, da se resničnostna oddaja v Slapniku ne bo odvila

datum: 05.02.2020

kategorija: Sporočila za javnost

Številni mediji so v teh dneh poročali, da je produkcijska skupina Tempo, ki je nameravala v sklopu resničnostnega šova obnoviti vasico Slapnik, ki se nahaja v severozahodnih Brdih, odstopila od ideje, da bi oddajo posnela v Brdih. V nadaljevanju podajamo pojasnila, kako in koliko je bila v celotno odvijanje vključena Občina Brda.

Najprej naj poudarimo, da je Občina Brda v projekt obnove vasi v sklopu resničnostne oddaje verjela zaradi dveh ključnih razlogov: kot prvo bi se vasica, ki je trenutno prepuščena zobu časa, v celoti obnovila in oživela. Mnenja smo namreč, da si sleherna vasica v Brdih, ne glede na to, koliko je oddaljena od urbanih središč, zasluži ohranitev in predvsem razvoj. Slapnik ima še to danost, da je arhitekturno izredno zanimiva vasica, zato Občini Brda njena trenutna usoda, ni v čast. Kot drugi razlog pa navajamo promocijski moment, saj se v Brdih zavedamo, da bi se, v kolikor bi v Slapniku pričele snemati kamere, v medijih širom po svetu govorilo ne le o Brdih, temveč Sloveniji kot taki. Vizija Občine Brda glede vasice Slapnik je, da bi ta zaživela kot razpršeni hotel in kot tak bil dodana vrednost ponudbi v Brdih.

 

Ali drži, da je Občina Brda obupala glede realizacije projekta obnove vasice Slapnik in snemanja resničnostne oddaje?

Ne drži. V projekt briška občina trdno verjame, saj je Bricem v interesu, da se vasica prej ali slej obnovi in zacveti v njeni arhitekturni lepoti. Zato smo produkcijski ekipi nudili vso pomoč, stopili smo v kontakt z lastniki nepremičnin, naročili uradno cenitev ter zahtevali, da se odkup opravi za vse nepremičnine v paketu, s čimer smo lastnikom zagotovili transparenten posel. Drži pa, da imamo težave s starejšo lastnico, ki živi v Avstraliji. Namen in pomen projekta smo ji prikazali preko več kanalov in poznanstev, odvetniške pisarne, inšpekcijskih služb, za pomoč pri tem smo zaprosili tudi višje državne institucije. Naj pri tem omenimo, da smo bili v stalni povezavi tudi z novogoriško enoto Zavoda za varstvo kulturne dediščine, sestanek smo imeli tudi s predstavniki ljubljanskega krovnega Zavoda za varstvo kulturne dediščine. Več od storjenega ni bilo več v moči občine.

 

Kaj bi promocija preko televizijske oddaje pomenila za briško občino?

Na to vprašanje ni težko odgovoriti, saj lahko izhajamo iz nedavne prakse. Spomnimo se serije Ene žlahtne štorije, ki se je vrtela na slovenskih zaslonih več sezon. Učinek na obisk Slovencev in prepoznavnost Brd znotraj Slovenije je bil izjemen. Torej v primeru, da bi se v Slapniku resnično odvijalo snemanje oddaje, ki bi bila predvajana širom po svetu, lahko ta učinek zgolj potenciramo s številom potencialnih gledalcev oddaje. Na tem mestu velja zato izpostaviti, da oddaja ne bi imela učinka zgolj za briški turizem, temveč za celotni slovenski turizem. Spomnimo se učinkov na turizem, ki jo ima recimo dejstvo, da sta prva ameriška dama Melania Trump in košarkarski mladi up NBA Luka Dončić iz Slovenije. Učinek mednarodnega resničnostnega šova v Slapniku si torej lahko zgolj predstavljamo.

 

Si občina še prizadeva, da bi projekt izvedli v Slapniku?

Gotovo. Občina Brda stremi k ohranjanju dediščine v občini. To je tudi v skladu z občinskimi trajnostnimi smernicami. Zato je projekt resničnostne oddaje v Slapniku odlična priložnost, da se objekte v tej vasici obnovi v stanje, kot je bilo pred dobrim stoletjem. Kot smo že omenili, je vasica arhitekturno zelo zanimiva in posebna, zaradi česar ne čudi dejstvo, da je bila vasica leta 1985 razglašena za spomenik lokalnega pomena. Obnova celotne vasice je za občino gotovo preobsežen finančni zalogaj, preko tovrstnega projekta, pa so te briške sanje na dosegu roke. Če se bo produkcijska ekipa resnično odločila, da bo oddajo snemala v Španiji ali Italiji, bomo v Brdih zelo obžalovali. Zato že iščemo druge možnosti, da bi podobno oddajo zapeljala druga tv hiša.

 

Kaj je po vašem mnenju glavna težava tega projekta?

Temeljni izziv realizacije projekta je nepremičnina, katere večji del pripada starejši gospe, ki živi v Avstraliji. Ta nepremičnina je v samem središču vasi, zato je ključna za končno podobo obnovljene vasice. Naj pa pri tem pojasnimo, da smo rešitve iskali na 360°. Pogovori so stekli s številnimi inštitucijami, tudi z gradbeno inšpekcijo. Možno rešitev smo tudi našli, zato lahko z gotovostjo trdimo, da bi produkcijska ekipa lahko, če bi le želela, pričela z aktivnostmi v Slapniku.


 

Kaj bi pomenilo za vašo občino, če bi projekt v Slapniku propadel?

Občina Brda bi si s slabimi 7 milijoni evrov letnih proračunskih sredstev težko privoščila obnovo celotne vasice Slapnik in promocije v tolikšnem obsegu, kot bi jo dosegli s predvajanjem resničnostne oddaje v deset in več tujih državah. Za celotno obnovo briški proračun ne bi zadostoval, kaj šele za promocijske aktivnosti. Torej lahko ocenimo, da je škoda, ki bi nastala ob propadu projekta, zelo velika.

 

Kaj se bo zgodilo z vasico, če se projekt ne bo realiziral?

Glede projekta obnove celotne vasice in njene oživitve nismo vrgli puške v koruzo. Smo optimistični in verjamemo, da bo pravi zainteresirani investitor znal prisluhniti potrebam lastnikov in se resnično potrudil, da bi vizijo gostoljubnega razpršenega hotela v svoji avtentični podobi izpred sto let, tudi uresničil. Torej v Brdih ne razmišljamo o tem, da se projekt ne bi realiziral. V ta namen potencial vasice Slapnik predstavljamo vsem potencialnim investitorjem, ki se zanimajo za investiranje na območju briške občine. Lahko omenimo tudi, da je projekt izjemno zanimiv tudi za investicijski fond, ki bo investiral v projekt Terme Spa Brda. Na tem mestu bi bila vloga razpršenega hotela v Slapniku neke vrste depandansa bodočemu briškemu centru dobrega počutja.

 

Kdaj bo znano, ali bo produkcijska ekipa snemala v Slapniku?

Kot smo lahko zasledili iz medijev, bo produkcijska ekipa na novinarski konferenci v Londonu, ki je predvidena v drugi polovici februarja, javnosti predstavila projekt in obenem dokončno določila, kje se bo snemanje oddaje tudi v resnici odvilo. Konkretnih informacij s strani produkcijske ekipe, kdaj bo padla odločitev, še nismo prejeli.

 

Ali investitorji za prenovo so?

Produkcijska ekipa nam je že od prvega dne zagotavljala, da so investitorji in posledično sredstva, ki bi bila potrebna za izvedbo projekta, zagotovljeni.

 

Kaj se je zgodilo z namero, da bi vas prenesli z lokalnega na državni pomen, kar bi morda olajšalo kakšen korak in obnovo?

O tej rešitvi nismo razmišljali, saj smo mnenja, da če je vasica spomenik lokalnega pomena, lahko bolj intenzivno vplivamo na potencialne investitorje, medtem ko v primeru, da bi Slapnik bil spomenik državnega pomena, bi bilo to veliko težje. Potem bi morala lokalna skupnost pritiskati še na državo, da bi resnično izvedla investicijo. Dvomimo, da bi se lahko ponovila uspešna zgodba Vile Vipolže, saj se zavedamo, da je v Sloveniji še veliko zanimivih zapuščin kulturne dediščine.


V zaključku naj poudarimo, da pri vsej zamisli obnove vasice Slapnik nismo nikakor bili naivni. Projektom, ki nam omogočajo prenovo in ohranjanje dediščine, puščamo odprta vrata. Če občina Brda ne bi bila pri tem vizionarska in ne bi potencialnim investitorjem dala možnost, da se predstavijo, danes ne bi s ponosom sprejemali goste v obnovljeni srednjeveški vasici Šmartno, ali Gradu Dobrovo, nenazadnje Vili Vipolže. Ravno tako gostom ne bi imeli možnost ponuditi ponudbe, tako nastanitvene kot kulinarične, s katero se lahko danes pohvalimo. Zasledili smo tudi izraz „nepotrebna teatralnost“. Naj pojasnimo: vsako komuniciranje o možnosti in priložnosti takšnih in drugačnih projektov je tudi priložnost, da za Brda slišijo investitorji, ki iščejo butično avtohtono lokacijo, kamor bi vložili svoj denar. Nenazadnje, če potegnemo črto pod 25 let briške občine in pri tem upoštevamo, koliko proračunskih sredstev je bilo na voljo na občini, si upamo trditi, da je naše vodilo izkoristiti vsako priložnost gotovo pravilno in uspešno.

Rezultati so vsekakor vidni že na prosto oko.
 



<<nazaj