Koledar dogodkov

Ura: 07:00

Kraj: Brda
Lokacija: Petrnel

V sklopu spominske slovesnosti pri Peternelu Planinsko društvo Brda prireja 22.05.2016

pohod Petrnel – Korada – Petrnel.

Zbirno mesto v vasi  HLEVNIK - pri spomeniku pri Peternelu (cesta Dobrovo-Neblo-Golo Brdo)

Začetek pohoda ob 7.00 uri

Trajanje pohoda: približno 7 ur lažje hoje

Povratek k Peternelu ob 17. uri - na začetku spominske slovesnosti

Parkiranje je možno v bližini zbirnega mesta. Več informacij na: pdbrda@pzs.si  ali  na telefon 031 393 776 (Bojan).

Planinsko društvo Brda organizira  ta pohod v sklopu spominske slovesnosti pri Peternelu . Pohod  se prične in konča na mestu, kjer je bilo med drugo svetovno vojno v hiši živih zažganih 22 ljudi.

Trasa pohoda je krožna. Del poti poteka po turistični poti, ki smo jo poimenovali TRCINKA. Od Peternela se proti Koradi odpravimo skozi vas Nozno, kjer se malo odpočijemo. Pohod nadaljujemo nad zapuščeno vasjo Slapnik in skozi hlad gozdov pridemo na slemensko cesto po Kanalskem Kolovratu, ki poteka iz Vrhovelj pa vse do Livka. S ceste se nam odpirajo pogledi daleč po furlanski nižini. Na levi strani lahko vidimo morje, pred nami pa so v daljavi Dolomiti in desno Karnijske alpe. Hitro se umaknemo na planinsko stezo in po njej pridemo do Planinskega zavetišča na Koradi (802m). Prvi del poti je za nami in na Koradi se lahko dodobra odpočijemo in okrepčamo.

S Korade se spustimo po brezpotju severnozahodno od koče. Naš naslednji cilj je nabiranje cvetja, iz katerega se splete venec, ki  ga potem odnesemo do spomenika pri Peternelu. Običajno se za ta namen nabere solzice, ki cvetijo ob tem času. Vsak udeleženec nabere svoj šopek. Počasi se spuščamo do Vrhovlja pri Kožbani. Ustavimo se pri cerkvici Sv. Andreja. In tukaj nastanejo iz ob poti nabranega cvetja prav posebni venci, ki so vsako leto drugačni. Možen je tudi ogled notranjosti cerkvice.

Cerkev Sv. Andreja se ponaša z najstarejšimi freskami na območju Brd. Z njimi je poslikan prezbiterij in slavoločna stena. Med drugim zasledimo prizore iz življenja Svete Družine ter upodobitve svetnikov in apostolov. Posebno zanimive so podobe angelov z najrazličnejšimi glazbenimi instrumenti iz časa nastanka fresk v 2. polovici 15. stoletja. Eden od instrumentov je še posebno zanimiv, kateri pa boste ugotovili sami. Cerkvica stoji nad vasjo in sodi v primorski tip, ki ima pred vhodom postavljeno tako imenovano lopo - pokrit prostor in zvonik na preslico.

Še se spuščamo in naslednji postanek je na kmetiji pri "Bajetu" nad Hlevnikom. Ta zadnji počitek pred ciljem je namenjen temu, da naš prihod do Peternela časovno uskladimo s pričetkom spominske slovesnosti. Ob prihodu na prireditveni prostor organizirano počakamo do trenutka, ko se do spomenika odnese venec, ki smo ga prinesli z našega pohoda. In tako zaključimo še en lep prijeten dan v družbi prijateljev.